Kezdőlap » Közhírré tétetik » Felhívások» A NAV előtti elektronikus ügyintézés általános szabályai

A NAV előtti elektronikus ügyintézés általános szabályai

2018. január 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) előtt intézhető ügyek (ideértve egyaránt az adóval, illetékkel, jövedékkel és vámmal kapcsolatos ügyeket is) valamennyi adózó, illetve ügyfél (a továbbiakban együtt: ügyfél) számára teljes egészében, a teljes eljárási folyamatban elektronikus úton intézhetővé válnak. Tekintettel arra, hogy a NAV előtt már eddig is számos ügy volt kezdeményezhető, illetve intézhető elektronikus úton (pl. elektronikus bevallások, adatszolgáltatások és kérelmek), érdemi változás azon ügyek esetében valósul meg, melyek eddig csak papíralapon voltak intézhetők, illetve az elektronikus út azon beadványok esetében is megnyílik, melyek eddig csak papíralapon voltak benyújthatók (pl. kötetlen formában előterjesztett kérelmek).

Az elektronikus ügyintézés általános szabályait külön jogszabályok tartalmazzák1, melyek az adóigazgatási eljárások speciális szabályaival2 együtt teremtik meg a NAV előtti, illetve a NAV által megvalósított elektronikus ügyintézés keretrendszerét.
2018. január 1-jétől alkalmazható elektronikus ügyintézési módok az egyes ügyfél kategóriák tekintetében az alábbiak szerint alakulnak:

  A NAV előtti elektronikus ügyintézés általános szabályai (pdf)



Bajomi Portéka
GYÉKÉNY TERMÉKEK
Eladó gyékény termékek
SZÁRAZTÉSZTÁK
Eladó 10 tojásos száraztészták
Beharangozó

BIHARNAGYBAJOM NAPJA 2018. július 14.

Új Bajomi Hírlevél
Előző lapszámok archívuma
Hasznos linkek





Településképi Arculati Kézikönyv


Életmentő készülék
Biharnagybajom TV
Bemutató film

Időjárás
Top